2012. június 28., csütörtök

Minden napra egy jótett

Amikor dolgozom, gyakran gondba kerülök, hogy több olyan kliensem van, akiknek egy dolog a fizikai segítség (kaja elkészítése, fürdetés, rendrakás, bevásárlás, stb...), de nagyobb segítség lenne, ha a gondozó leülne fél órára, beszélgethetnének, akármi... Vagy elmehetnének a közeli kávézóba egy kávéra / teára... Sajnos ez gyakran lehetetlen, mert olyan beosztást kapok, hogy rohanok egyik helyről a másikra :( Mondtam ezt az irodában többször, hogy amennyiben teljes körű (holisztikus) ellátást várnak tőlem, akkor érdemes erre is pénzt (a kliens / önkormányzat szociális osztálya) áldozni, mert nem az én időmön múlik (jobban) a dolog. Annyira jutottunk, hogy maradhatok tovább egy-egy kliensnél önkéntesen, de több pénzt nem kapok érte. Nagy gondba is kerültem, mert nekem minden emberem tündér, és mind olyan, akinek nagy szüksége lenne egy kis beszélgetésre, akármire. Szóval, vannak a nénijeim meg a bácsijaim, és közülük kiemelendő Mami. Vagy a Barátnőm... 

Mami 90 éves, fizikailag 90%-os, szellemileg 1111000000%. Egyszerűen fantasztikus egy hölgy. Családja az unokaöccséből és az ő családjából áll. Hetente egyszer meglátogatják, ilyenkor elviszik vásárolni, és ennyi. Mami egyedül takarítja a lakást, mindent önállóan csinál. Hát ő az, akivel a legtöbb rám erőltetett szabályt rendszeresen megszegem (ajjajjj, csak ki ne derüljön), és nagyon jól érezzük magunkat szinte mindig. Együtt eszünk, együtt teázunk minden nap, megbeszéljük a híreket az újságból, kinevetjük az időjárást, mesélünk egymás családjáról, a királyi családról okosít, megtanítja nekem a helyes posh angol kiejtést. 
Tegnap előtt mondta, hogy olyan rossz, hogy a legtöbb gondozó csak beugrik hozzá, gyorsan összerakja a kaját, és nem ül le beszélgetni vele. Mondtam is neki, Mami, holnap egy órával korábban jövök, hozok neked laptopot és nézünk mindenféle képeket, amiket csak akarsz... Nem is tudta elképzelni, hogy fog ez menni. Laptopot már vittem hozzá korábbi szabályszegésemkor, amikor moszkvai képeket szeretett volna nézegetni, és vittem neki :D Na, hogy mennyire tetszett neki a királynőről a sok - sok kép (szerintem ő a királynő legnagyobb rajongója), a képek virágokról / növényekről, a szkennelés, el nem tudom mondani! És még eztán jött a hab a tortára, hogy Anyu megjelent skypeon (jééééééééééé még egy szabályszegés, mert ők ismerik egymást), és felhívtuk webcammel. Hát, ahogy Mami meglátta magát rajta, olyat nevetett, hogy ihaj-csuhaj recece! 
Jól el is fáradt ennyi idő alatt, de nagyon boldog volt - és máris megvolt a napi egy jótett :D

1 megjegyzés:

mareee írta...

na ,ez műxik:)