2012. november 5., hétfő

Panda kalács

Zolinak nemrég meglepit csináltam. Panda kalácsot. Egy blogon találtam rá, és amikor láttam, úgy döntöttem, hogy ezt muszáj megcsinálni. Egyrészt kedveskedni Zolinak (KicsiPanda), másrészt mert kihívás nekem. Kihívás, mert nem szeretek kelt tésztát csinálni, különösen a dagasztást nem szeretem. De felülkerekedtem magamon, és megcsináltam. Egyszerűbb, mint gondolnánk! És mivel egyszerű, ezért muszáj megcsinálni! Hát íme: 

Hozzávalók:
-30 dkg liszt
-2,5 dkg élesztő
-1 tojássárgája
-13 szem szacharin (vagy egyéb más édesítő tabletta)
-2 evőkanál cukor
-1 evőkanál  kakaó (például holland kakaópor)
-2 evőkanál tejföl
-2 dl tej + pár csepp a dagasztáshoz
-1/3 üveg mandulaaroma (ez a színe miatt kellett, de mivel itt színtelen, így inkább pandan levél sűrítményét használtam, de szerintem a sima zöld ételfesték is megteszi, az íze egyáltalán nem hiányzott)
-0,5 dl olaj
-vaj a forma kikenéséhez
Elkészítés:
Feloldjuk a tejben az élesztőt, hozzáadjuk a szacharint és a cukrot, majd alaposan kidagasztjuk az egészet liszttel és pár csepp tejjel.
Háromfelé vesszük a tésztát:
- az egyiket üresen hagyjuk
- a másikba belekeverjük a kakaót
- a harmadikba a mandulaaromát
Külön-külön alaposan összegyúrjuk. Nyújtjuk, formázzuk, rétegezzük az alábbi kép alapján


Egy kivajazott őzgerincformába tesszük a tésztát, duplán megkenjük tejfölös tojássárgájával és előmelegített sütőben 180 fokon kb negyven perc alatt készre sütjük. Én szilikon formát használtam, amit nem kell kivajazni (és nem félek, hogy beleragad).  Jó étvágyat hozzá!


Nincsenek megjegyzések: