2012. december 22., szombat

Steak otthon - Ribeye steak

A steakek vilagaban tett ujabb kalandozasom tukreben ma egy remek Angus Rib eye steaket keszitettem el itthon. Az Angus marha Skociabol szarmazik es eleg jo hirnevnek orvend. Husa zsirszovetekkel van telis tele ami remek izt ad neki. A magas hatszin (Rib), vagy nekunk magyaroknak rostelyos a legszebb resze a hatszinnek. Arban osszehasonlitva az elozo bejegyzesben elkeszitett Striploinnal boven a duplajaba kerult, bar ebbe nagy szerepe volt az Angus fajtanak is. Itt jegyzem meg lehet kapni Kobe steaket is itt nalunk, biztosan ki fogom probalni kerul amibe kerul. Annyit erdemes tudni a Kobe marharol hogy Japanbol szarmazik hihetetlen minoseget kepvisel, texturaja teljesen egyedi a hus teljes egeszet behallozza a finom zsirszovet...na de errol majd kesobb:)
Szoval a mai aldozat egy gyonyoru szelet Rib eye volt. Az elkeszitesen nem valtoztattam, pici olajjal korbekentem, kapott sot es borsot boven, hagytam szoba homersekleten allni amig a sult krumplit es a hamgya karikakat elkeszitettem, majd sutottem neki egy szep kerget szaraz, forro serpenyoben es ment be az elomelegitett 140 fokos sutobe. Leven ez a husi fele vastag mint a Striploin kevesebb ido kellett neki, igy 4 perc utan ki is vettem a sutobol. Igazi medium lett, ez most nem volt atmenet a medium rare kozott.
Az ize erezhetoen mas mint az elozoe, nekem porhanyosabb es izletesebb volt, valahogy mas elmeny volt.




Nincsenek megjegyzések: