2012. december 30., vasárnap

Szingapuri karacsony rovidgatyaban

Bevezeteskent nezzuk miket tapasztaltunk idojaras teren, foleg az elmult ket es fel honapban. Ahogy hallottuk a helyiektol, kollegaktol itt az esos idoszak, a monszun valamikor Oktober kozepen kezdodik es tart uj evig. Ezt gyonyoruen lehetett is erezni, nap mint nap egyre tobb volt a sotet borongos ido es az eso. Az eso altalaban igen intenziv, otthon ritkan tapasztalt -az ablakon sem latni ki tipusu- viszont aranylag rovid, 1-2 orat tart. Tiszta napsuteses ido hetente egyszer ketszet volt csak. A homerseklet is erezhetoen lelhult, na persze panaszra semmi ok es a cimben szereplo kis moka is erre utal. A leghuvosebb 24 fok volt amit mertunk ha jol emlekszem. Most December vege fele, az unnepek kozeledven valahogy olyan erzesunk volt hogy kezd visszafordulni minden es egyre-egyre kevesebb a borongos ido, es tobb a napos. A homerseklet szerintem atlagosan olyan 28 korul mozog, a paratartalom eleg magas. 
No hat ebben az idojarasban futottunk neki az idei karacsonynak. Erdekes erzeseket mozgatott meg az emberben amikor elment bevasarolni es mindenhol szoltak a karacsonyi dalok, szepen feldiszitve minden, de ugyanugy mindenki papucsban, rovidgatyaban, poloban maszkal. Fat is vettunk, persze mu, de vegulis nekem semmi bajom vele, ranezesre senki nem mondja meg hogy nem elo. Andi csinalt ra diszeket, csodaszep masnikat, es sutottunk mezeskalacsot is, amiket felaggattunk a fara disznek, na meg persze eszegetunk is olyan sok keszult, hogy meg mindig akad egy-ket darabocska:).
Es ne feledkezzunk meg Andi csillagos otos sajtos rudjarol sem. Ebbol sem ket darabka fogyott.
Vendegeink is voltak, Vera-Gyula paros. Gyula dolgozott este 5-igy nem akartuk tulvallalni a karacsonyi keszulodest. Hoztak egy remek kis karacsonyi kosarkat, benne pulykaval es sonkaval, ehhez keszitettem 3 fele krumplipuret. Egy ceklasat, egy zoldborsosat es egy simat. Emelle keszult egy mangos, sargadinnyes, maracujas salata joghurtos, mezes ontettel es egy szuper kis torta
.
A karacsony velejaroja a halaszle es vendegeink kulon kerese is ez volt, igy hat eletem elso halaszlevet is elkovettem. 
Vettunk 1 talca lazac fejet, 1 talca hal ikrat es belsoseget es ket friss -jegrol pattant- jokepu tilapia-t. A tilapia troposi eredetu halacska, ha jol tudom Amerikaban nagyon szeretik es a helyi magyar kozosseg is ezt ajanlotta a halaszlebe. Tobb helyrol is kaptam tanacsokat, majd nagy levego es nekikezdtem. Eloszor kifileztem a halacskakat es a szep tiszta husit felretettem. Majd kicsit megpucoltam a lazac fejeket es ket nagy fej hamgyat felvagva egy nagy labasba feltettem foni oket. Mellettettem a tilapiak filezes utan maradt csontjat es uszonyat, a fejeket es a belsosegeket. Bo 2 oran at foztem lassu tuzon, majd  hozzaadtam a meg otthonrol hozott piros paprikat. Nem kevertem el, hagytam hogy a zsiros felszinen a paprika feloldodjon, majd lepasziroztam, beizesitettem. Talalas elott hozzaadtam a hal filet par percet forraltam rajta es zsuppssz el is fogyott.

A tortanal nezelodtunk meg karacsony elott, hogy mi legyen a befuto es talaltunk egy ranezesre szuper jonak tunot, az eredeti recept itt ugyhogy erre is esett a valasztasunk. Elso nekifutasra eleg neheznek tunt, de miutan vegeztem vele azt kell mondjam nagyon egyszeru es finom is:)

A tesztahoz:
- 50g kakaopor
- 1 kavescseszenyi kave
- 200g vaj
- 100g cukor
- 100g liszt
- 1,5 tk sutopor
- 2 tojas

A kremhez:
- 200g vaj
- 4 evokanal kakao
- 100g porcukor

A grillazshoz:
- 150g cukor
- dio
- szolo

A sutigolyokhoz:
- maradek teszta (lasd lentebb majd)
- maradek krem
- 100g etcsokolade

A grillazsos csokitorta receptje es elkeszitese:

Eloszor is melegitsuk elo a sutot 160 fokra legkeveresen, majd vajazzuk es lisztezzuk ki a tortaformat. Az eredeti recept nem ter ki ra hogy mekkora formaban sutottek, ez okozott is fejfajast, leven a tortalapot utolag majd kette kell vagni. A mennyisegekbol latszodik hogy nem oriasi, nagy vastag valamire kell keszulni igy Andi biztatasara is a ket kisebb tortaformat valasztottam es ket kulon lapot sutottem egy nagy helyett, plusz egy minimalisat kulon ami a kis golyokhoz kell majd. Ha valaki egy nagy tortat sut, akkor a tortalap tetejebol kell vagni egy nagyon vekony reteget ami megy majd a golyokhoz es utana megfelezni. 

A tesztahoz a vajat, kavet, cukrot es a kakaoport osszemelegitjuk es felretesszuk ulni. Ha mar nem tartunk tole hogy rantotta lesz a tojasokbol, akkor adjuk hozza a ket tojast es a lisztes sutoport. A kesz teszta masszat adagoljuk egyenloen a ket kis formaba es 25 percre tegyuk a sutobe. En fogpiszkaloval ellenoriztem 25 perc letelte utan.






A kremhez a vajat (amit jo elore vegyunk ki melegedni) keverjuk kremesre adjuk hozza a porcukrot es a kakaoport es jo alaposan, turelmesen keverjuk kremesre es szep egynemuve. A grillazshoz en egy kis szilikon jegkocka tartot hasznaltam. Felmelegitettem es megkaramellizaltam a cukrot, raktam egy-egy szem diot a jegkockatarto aljaba es raontottem a karamellt. Itt ugyeljunk arra hogy csak minimalis karamellt ontsunk e formaba kulonben vastag lesz es ehetetlen miutan megszilardult, szoval csak annyit hogy korulbelul bevonja a diokat, nem kell tobb. Kozben ha kihultek a tortalapok vegyuk ki oket es kezdhetjuk az osszeallitast.
Az elso lapra kenjuk a krem harmadat, majd johet a masodik lap, erre a krem kovetkezo harmada. Ha ezzel megvagyunk, akkor a kulon kis tesztareszt morzsoljuk ossze, keverjuk ossze a maradek kremmel, gyurjunk belole kis gombocokat, golyokat es tegyuk felre oket. Vizgoz felett olvasszuk meg a csokit, es amig olvad szorjuk meg kakaoval a tortat. Ha megvagyunk, es a csoki is felolvadt, akkor martogassuk bele a golyokat felig, tegyuk felre oket egy tanyerra hulni, megdermedni. En mindkettot betettem a hutobe fel orara.
Ha megdermedtek, akkor mar csak a diszites van. Rakjuk ovatosan a kakaoporos torta tetejere a kis golyokat, helyezzuk mellejuk a grillazsos dio darabokat es diszitsuk par szem szolovel. Az egesz mehet vissza a hutobe es lehet fogyasztani.










Igy telt a szingapuri karacsony nalunk.







1 megjegyzés:

Névtelen írta...

xx