2011. december 31., szombat

Bounty brownie


Kedves volt Kollégámtól, Tündétől kaptam ezt a receptet. Amikor mondta, hogy van egy jó csokis-kókuszos süteménye, azonnal ráharaptam, mert Zoli imádja a kókuszos ízeket. Úgy gondoltam, meglepem vele karácsony tájékán. Sikerült; egyöntetűen úgy gondoljuk, ez a recept blogkompatibilis, úgyhogy tessék olvasni, menteni / leírni / nyomtatni, megcsinálni, és megenni :D
Hozzávalók:
A tésztához:
10 dkg étcsokoládé
10 dkg finom liszt
1/2 tk sütőpor
2 ek cukrozatlan (holland) kakaópor
1/2 cs vaníiliás cukor
10 dkg cukor
2 tojás
1 dl napraforgó olaj
1/2 dl fekete kávé

A krémhez:
10 dkg kókuszreszelék
5 dkg kristálycukor
1/2 cs vaníliás ckor
1 tojás
2 ek tejföl

Elkészítés
A sütőt előmelegítem légkeverésen 175 C-ra. Egy 22 cm-es tortaformát kivajazok.

1 tojást 2 ek tejföllel és 5 dkg cukorral jól elkeverek egy tálban és hozzáadom a kókuszreszeléket meg a vaníliás cukrot (mindezt elektromos habverővel csináltam a biztonság kedvéért). Félreteszem, pihenjen.

A csokoládét késsel kis darabokra vágom. A lisztet elkeverem a sütőporral, a cukorral, a kakaóporral és a csokoládéval. Egy másik tálban jól összekeverem a 2 tojást, majd apránként hozzáadom az olajat és a kávét (ezt is elektromossal a biztonság kedvéért). Hozzáadom a lisztes keverékhez, és összekeverem fakanállal, hogy a csoki darabok ne törjenek nagyon össze. Nem keverem túlságosan, csak hogy egyneművé váljon.

A tészta felét a tortaformába simítom, ráhalmozom a kókuszos masszát és finoman elegyengetem. A tetejére kerül a tészta másik fele, és azt is egyenletesen elkenem.

Maximum 20 percig sütöm, hogy ne száradjon ki és megmaradjon a krémes jellege.

Zoli kommentje: Nagy mosoly és hála és a MIKORHŰLKIEHETŐVÉ? kérdés :D

Amit máshogy csináltam:
Nekem túl kevésnek tűnt a tészta, vagy a tortaformánk nem 22 cm-es, úgyhogy inkább sok kicsi muffinformát vajaztam volna ki, ha nem a szuper szilikonos formáimat használom. A muffintyok tündériek lettek és a formából tökéletesen kivehetők.
Mivel Angliában nincsen vaníliás cukor, ezért kicsit több cukrot tettem bele, mondjuk egy evőkanállal mind a krémbe, mind a tésztába, és vanília eszenciát öntöttem mellé.

2 megjegyzés:

Hugi írta...

Szia Andi!
Ez nagyon tetszik, ahogy olvastam a bejegyzést, egyből az kattogott az agyamban, hogy én ezt muffinként fogom megcsinálni, majd láttam a végeredményt, hogy Te is úgy oldottad meg. Mivel van itthon hozzá minden, lehet, hogy gyorsan összedobom, bár P. már az előre betervezett két sütit is sokallja :)))
Vaníliás cukit tudsz csinálni: csinálj porcukrot és félbevágott vanília rudakat dugdoss bele. Két-három nap múlva kész a vaníliás cuki.
Ha olyan sütit csinálsz, amihez a vanília magokat kell kiszedni a rúdból, akkor utána az üres rudakat is beledugdoshatod. Néha megrázod, ha fogy a cuki, utána töltöd :)))
Remélem nem gond, hogy osztottam az észt :))))))
Boldog Új Évet Nektek :)
Hugi

Cápa írta...

Hugi,

Köszönjük szépen az ötletet, megcsináljuk :D Majd mesélj, hogy sikerült a bountymuffinty :D Egyébként amikor elhatároztam, hogy Zolinak megcsinálom, valahogy nekem is a muffin jutott inkább eszembe, nem a torta... Majd egyszer tortaformában is megcsinálom (talán).

Jó sütést :D