2012. december 18., kedd

A szerelő...

Ritkán írok hirtelen felindultan valamit a blogra, de ez most az a helyzet.
A hálóban és a nappaliban a csillár ventillátorral egybe van építve (egyet fizet, kettőt kap), ami egy nagyon jó dolog, ugyanis helytakarékos és napközben egész jól frissíti/mozgatja a levegőt. A hálóban levő csillár körülbelül egy hete megadta magát, se lámpa, se ventillátor; néha egy-egy villanás és ennyi. A nappaliban levő csillár már régebb óta nem az igazi, de csak a lámpája villog kicsit - épp annyira, hogy lámpafénynél már zavarjon a kézimunkában (még jó, hogy más lámpa is van ebben a helyiségben). De a hálóban a lámpamentesség tarthatatlanná vált, úgyhogy irány szerelőt keresni! A legegyszerűbb és legbiztonságosabb módot választottuk - felhívtuk az ügynökséget, akik a lakáskeresésben segítettek, hogy akkor most szerelőt ajánljanak. Meg is adták ugyanannak a szerelőnek a számát, aki szeptemberben többször volt itt, míg a garanciás idő alatt. Nyugodt is voltam, hogy vele már ismerjük egymást... Hívtam is többször, több napon át, de a telefont sosem vette fel, nem hívott vissza. Ismét szóltam az ügynöknek, hogy valahogy próbálja elérni, mert nekem nem reagál. Az ügynöknek reagált, és úgy volt, hogy tegnap délután kettőkor teljes menetfelszerelésben, eszközökkel megjelenik szerény kis hajlékunkban csillárt javítani. Nem jelent meg. 
Ismét hívogattam őt, de semmi... Aztán az ügynökséget... semmi... Az ügynök, Apple este vissza is hívott, hogy mi van - mondom hát ez az, semmi, és nem jelent meg az ember, és nem veszi fel a telefont, mi meg egész délután itt vártuk. Elnézést kért Apple, és megígérte, hogy keres mást. 

MÁS (az új szerelő) ma felhívott... Mielőtt a történetbe, eme bejegyzés ihletőjébe belekezdek, jelzem, Szingapúr hivatalos nyelve az angol. 
Tehát: MÁS felhívott, bemutatkozott tört angolsággal, hogy ő a szerelő (HELLÓ MÁDÁM, ÁJ EM DZSON DÖ PLÁMBÖR).  Mondtam király, mikor jössz. MÁS ezt a mondatot már nem értette, de helyette kérte, küldjek neki fényképet a hibáról. Mondom arról, hogy nem működik a csillár? Igen-igen, küldjek fényképet a hibáról. Mondom ismét: A csillár nem kap rendesen áramot, nem ég a lámpa, nem megy a ventillátor. Mire MÁS: Küldjem a fényképet. Erre én: HALLÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ! Érted amit mondok?  Nem lehet képet csinálni arról, hogy nem működik a lámpa! Mire ő: Jó, akkor küldjem a képet. 
Eztán letettem a telefont, és ismét felhívtam Apple-t, az ügynököt, hogy gáz van, tolmácsoljon, mert emberünk (MÁS) nem érti amit mondok, és szeretném, ha elmondaná neki kínaiul, hogy a csillárok érintkezése a rossz. Apple  is rákezdi, hogy küldjek neki fényképet. Mondtam neki, nem lehet, mert nincs letörve semmi, nincs megkarcolva, nincs hiányzó darab, csak rossz az érintkezés, és ezért nem működik. Na ezt végre megértette emberünk, közvetítette a szerelőnek, aki elvileg egy fél óra múlva megérkezik helyzetfelmérésre... De fényképet még mindig nem csináltam. Helyette felidegesítettem magam az emberi hülyeségen! 

Nincsenek megjegyzések: