2012. január 13., péntek

Ami kimaradt

Ezek a fincsi étkek, amiket innen - onnan szedtünk, kimaradtak (eddig), de most pótolom a hiányosságot. Oly finomak, hogy muszáj megismernetek, kipróbálnotok őket!

Kókuszos - gyömbéres paszternák (köret)

Hozzávalók 4 személyre:
80 dkg paszternák
4 dkg kókuszkrém (mi több kókusztejet használtunk kis kókuszreszelékkel)
1-2 db zúzott fokhagyma gerezd
5 cm-s friss gyömbér apróra vágva
1-2 db zöld csili paprika apróra vágva
15 g friss koriander apróra vágva
1/2 lime reszelt héja
4 ek napraforgó olaj
1 tk őrölt kömény

Elkészítés:
Az apóra vágást úgy oldottam meg egy elegáns huszárlépéssel, hogy az apróra vágandó összetevőket beletettem az aprítóba és elindítottam azt :D A paszternákot meghámozom és felvágom negyedekbe, pontosabban: hosszában félbe, majd az alsó vékony részét félbe, a felső vastag részét negyedbe.

A sütőt előmelegítem 190 fokra (légkeverésest 170 fokra, gázsütőnél 5-ös fok). Forrásban levő sós vízben 5-6 percig főzöm a paszternákot, majd kiveszem a vízből, megszárítom, és addig félreteszem, míg lehűl.
Közben (a recept szerint a kókuszkrémhez 2-3 ek forró vizet keverek, hogy paszta legyen belőle) a kókusztejhez hozzákevertem a kókuszreszeléket, és beleöntöttem az aprítóba a csilipaprikával, a fokhagymával, a gyömbérrel, a korianderrel és jól összeaprítottam, míg egyneművé vált. Ha kész, hozzáadtam a lime héját.
Egy tepsi aljára öntök kis olajat, beleteszem egy tepsibe a paszternákot (egy kis csíkokra vágott csirke mellett is, mert Zoli imádja, de ezt ugye a recept nem írja) és megforgatom az olajban, ráöntöm az előbb elkészített öntetet, megszórom köménnyel (mi ezt elfelejtettük), majd jól megforgatom az öntetben is.
Kb. 40 percig sütöm, közben meg-megforgatom.

Már nem is emlékszem, mivel ettük, de valószínűleg puff pésztrivel . Ajánlom szeretettel ezt a köretet sült husi mellé, nagyon fincsi egyébként! Képet sajnos nem csináltam, csak lementettem az eredeti recept képét.

Nincsenek megjegyzések: