2012. február 1., szerda

90-89-88-87

Mindig irigyeltem azokat, akik jó sokat le tudnak fogyni egyszerűen azzal, hogy máshogy étkeznek... Hallottam ezt meg azt meg amazt, és sokan mesélték a 90 napos diétát. Egyedül sosem volt energiám hozzá (még ha belekezdtem volna, akkor is max. két héten belül otthagytam volna az egészet), vagy időm nem volt rá két munka mellett még főzni is (óóóóó a sóskifli - kefír kombók de hiányoznak). Na de most! És Zoli is partner benne. Nem szeretem azokat a diétákat, amelyekben sok lemondásról van szó (főleg a nasi megvonást tolerálom nehezen), de itt nem sok lemondásról van szó. Hosszú kutatómunka (mi is maga a 90 napos diéta, receptek, lehetőleg ízletes receptek), étrendtervezés, megbeszélés, bevásárlás után vasárnap bele kezdtünk.
A dolog lényege az, hogy szétválasztjuk a szervezetbe bejuttatott nyersanyagokat napokra: fehérje - keményítő - szénhidrát - gyümölcs, ezek követik egymást 90 napon át, havonta egy víznappal megspékelve. A 4 nap alatti legnagyobb lemondásom az, hogy nekem a reggeli sós kell, hogy legyen - édes reggelivel szinte lehetetlen megtelíteni a gyomromat (azaz képes vagyok megenni egy félkilós fonott kalácsot minden gond nélkül, mert nem sós, és nem telíti a gyomromat - legalábbis ezt érzem, aztán persze délutánig semmire nem bírok ránézni), holott két szelet sós kenyér (felvágott / sajt / zöldség) bőven elég lenne. Na szóval, eddig legnagyobb gondom az, hogy délelőtt csak gyümölcsöt lehet enni - nesze neked sós reggeli :( Dél után már egész jó a dolog. Ma volt az első gyümölcs napunk - mindketten megszenvedünk vele, ÉHESEK VAGYUUUUUUUUUUUUUUUUNK (este 9 óra van).

De hogy lássátok, nem éhezünk, alább leírom eddigi étkeinket :D
1 nap - fehérje nap
Ekkor voltunk Notting Hillen sétálni. Nagyon éhesen értünk haza, úgyhogy csak könnyen elkészíthető dolgok voltak. Összeraktam egy fincsi csontleves-szerűséget csirkeszárnyból és zöldségekből, meg hozzá gombás - paradicsomos csirke volt. Előzménynek csak annyit, hogy az ASDAban próbáltunk nem filézett csirkemellet venni, de nem volt. Aztán érdeklődtünk a hentespultnál, hogy vajon helyben filézik-e a csirkét. A válasz igen volt, felragyogott a szemem, hogy akkor én megvennék kb. fél kiló csontot, de közölték, az nincs... Úgyhogy csirkeszárnyat vettem, meg nemszép combot. A nemszép comb alatt azt értem, hogy bőrös volt, meg a gerincéből is volt hozzá darab, de ezt itthon levágtam, bele a levesbe. A szárnyat meg elvágtam, és a minidobverője ment a gombás-paradicsomos csirkébe, a szárnya meg a levesbe.
Paradicsomos szósszal sült gombás csirke
4 db paradicsom (helyette 2 dl paradicsom sűrítmény)
2 fej hagyma
2 gerezd zúzott fokhagyma
teáskanálnyi kakukkfű
2 teáskanál rozmaring
só, bors
10 db csirkeszárny felsője (a mini dobverő)
A párolt gombához:
30 dkg gomba
2 db hagyma
kevés olaj

Nálunk: A csirke husit kis olajon nagy lángon kis sóval és borssal jól megpirítom, kiveszem a serpenyőből és félre teszem. Külön lábasban megpirítom a másik hagymát és a gombát. Kis olajat teszek a serpenyőben, azon megpirítani a vöröshagymát, néhány perc után hozzáadom a fokhagymát, majd hozzáadom a paradicsom sűrítményt. Néhány percig együtt pirítom, majd hozzáadom a csirkét és a pirított gombát, és fedő alatt párolom tovább addig, míg besűrűsödik. Natúr friss salátával tálalom. Nyami nyami nyami volt!

Másnap jött a keményítő nap. Zoli odabenn sült krumplicseket evett ebédre, én itthon főtt krumplit. Vacsorára szárazbab főzelék volt.

Harmadnap szénhidrát nap. Volt nasiiiiii! Sőt, dél után szinte csak nasi volt, meg ebédre is. Lehet itt puff pastryt (leveles tészta) készen kapni. Négybe vágtam, megkentem lekvárral, félbe hajtottam, megsütöttem, így Zoli dolgozóban szerelmes levelet ebédelt. Mellé anyu isteni omlós vajas pogácsáját készítettem. És a vacsoránk! Háááááááááááááááááááát az valami istenség lett. Keményt öt percbe tellett megcsinálni a következőt:
Fűszeres leves
Hozzávalók 2 főre:
2 adag noodle tészta (mint ami a SMACK levesben van)
1 csomag újhagyma felszeletelve
1-2 ek méz
szójaszósz
só, bors
olíva olaj

Elkészítés: Sós vízben kifőzöm puhára a tésztát (ha bugyogó vízbe teszem, ez kb. két - három perc).
Serpenyőben felmelegítem az olajat, hozzáadom a mézet, és keverem. Amikor egynemű, beleteszem a hagymát és megkaramellizálom. Egy leveses tányérba egyenlően elosztom a tésztát még lé nélkül (de a levét tartsd meg), ráteszem a hagymát, megborsozom, meglocsolom kis szójaszósszal (plusz még egy kis csilis - fokhagymás olívaolajjal by Zoli ), majd felöntöm annyi lével, hogy ellepje. Egyszerűen fenomenális volt, mindenképp fogok még ilyet csinálni, és akkor célirányosan megbolondítom kis gyömbérrel, csilivel és citrommal.

A mai nap annyira nem volt vicces... Egész nap gyümölcs, ÉHEZÜNK! HAMBURGERT ENNIIIIIIIIIIIIIII! Pedig ilyenünk is van ám




2 megjegyzés:

Hugi írta...

Sziasztok!
Kitartást Nektek. Nagyon jó recepteket csináltok, így lehet, hogy nem is lesz nehéz :)
Majd azért számoljatok be az eredményekről is, amennyiben nem titkosak... :)
Üdv, Hugi

Cápa írta...

Szia Gabi!

"Sajnos" nincs mérlegünk itthon, úgyhogy csak a nadrág övének lukairól tudunk majd beszámolni. Ami nehéz, az a gyümölcs nap... Este hétre már hamburgerért imádkozunk :D Egyébként jó! Majd felrakjuk a csípős céklalevest, hát az valami istenség volt!